tisdag 17 mars 2009

Att söka eller inte söka?

Nu är den öppen, sidan på studera så att jag kan söka utbildning. Kanske distans halvfart till iva syrra, eller kanske anastesi eller ambulanssyrra?
Eller ska mna våga följa en dröm och söka till morskis?
Nä, jag vet, det är bara drömmar, den möjligheten finns inte för mig just nu.
Och därtill börjar jag trivas riktigt bra på jobbet. Knappt jag vågar säga det, inte ens antyda det utan att knacka fingrarna i lite trä, peppar peppar...
Det kliar i fingrarna, söka eller avvakta?

2 kommentarer:

  1. Satsa på morskeriet alltså! Det verkar vara grymt kul, med tanke på deras glädje sådär allmänt. Så kan jag inte tänka mig annat än att det är ett roligt yrke som får en att trivas på jobbet.

    SvaraRadera
  2. Mm, drömmen finns där, men möjligheten saknas, jag får nog skjuta den på framtiden och försöka tänka att jag än så länge är ung och kan jaga andra drömmar så länge.

    SvaraRadera