måndag 23 mars 2009

Barn är så härligt ärliga

-Mamma!
-Ja.
-Du är så fin, du har så stor rumpa!
/Dottern 5år

Öhhh, tack, eller nått!?!
Och visst är det så, stor är den nog. Eller i vilket fall som helst, definitivt fel storlek. Till mina 174cm och 68kg borde jag väl kunna hitta kläder?
Hade en härlig vända på stan idag med en väninna. Hamnade på H&M.
Hittar några trosor, köper storlek 40/42 och konstaterar att det är största storleken som finns, så dottern har nog helt rätt, jag är Full-Ändad.
Normalt så trodde jag att jag hade strl 38 i överdel och 40 i nederdel.
Provade en munkjacka i storlek M, på tok för liten, satt åt som en kassler runt bysten.
Provade sedan en skjorta storlek 42, tänkte det kan ju vara skönt med en skjorta som sitter lite lösare till sommaren, nähä, inte det? Den satt åt som en kroppstrumpa och jag kunde inte röra armarna alls i den.
Provad då en Klänning strl 38, spandexmodell över bysten och sen rak och fladdrig. Den va stor och bred som en ladgårdsvägg och på tok för stor.

Nå vilken storlek har då jag? Helt klart inte 38,40 eller 42 i allafall. Någon som har en guide till hur man mäter storlekar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar