måndag 6 april 2009

Livets små mysterier

Kan någon förklara för mig hur en svart kopp blir randig och förlorar sitt handtag?

Toaletten på övervåningen har mer eller mindre blivit barnens badrum. På handfatet stod igår när jag hjälpte barnen med tänderna en svart mugg i porslin med handtag, jag minns det helt säkert, jag tappade nämligen densamma i handfatet och det skrammlade regält. ställde den på plats o vi går sedan och lägger oss.
Det är här mysteriet börjar. Nu på morgonen när jag lånar barnens toalett inser jag att på handfatet står numera en randig mugg utan handtag ? Var kom den ifrån.
Badrumsskåpet är för högt för att barnen skall nå upp. Och varför skulle min man ha bytt ut muggen i barnens badrum?
Nä, detta måste vara dagens stora mysterium :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar