onsdag 1 april 2009

Våren har kommit

Äntligen har våren anlänt. Som jag har väntat och längtat.
Visst har viden slagit ut, små tulpaner börjat krypa upp i rabatten min. Grannarnas rabatter dignar av vita snödroppar och fåglarna sjunger dagarna långa när solen ler så härligt från den blå himmlen.
Men trotts alla vårtecken så har det inte kännts som vår riktigt riktigt än.
Jag har gått och väntat på det där ultimata tecknet. Var dag hem från jobbet då jag jobbat dag har jag spanat och spanat. Men så idag. ÄNTLIGEN! så kom det där tecknet som gör att det bara spritter till i hela kroppen, man fånler och utbrister... äntligen är det vår...
Hela dikena lyste av små gula solar! YES! Tussilagon är här. För mig är det så mycket vår som det bara kan bli. När till och med dikena strålar emot en från vägbanan. Då kan ingen längre förneka det.
Nu är det vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar