torsdag 26 november 2009

Nehepp inte det

Inget Tallinn blev det. Det blev ändringar av resan. Eller tja, den ställdes in och ändrades. Europa har ju strandat, så då skulle vår båt trafikera den rutten istället.
Så istället för att resa 17.00 från sthlm o komma fram i tallinn 10, så skulle det bli via helsingfors och båtbyte. Serenade över och framme kl 9.55 i Helsinki och sen en dag i Finland följd av en båttur kl 14.30 på två timmar och sen framme i Tallinn. Vi skulle få kompensation med uppgraderad hyttklass och betald middagsbuffé och frukostbuffé. Tyvärr va vi föga överens i gruppen och jag stod snart som ensam resenär.
Mitt humör åkte snabbt i botten, Här hade man sett fram mot en trevlig spa resa med kollegorna och här rök allt åt fanders och i Tallinn väntade en timmes spa manikyr på söndagmorgonen. Jag som sett fram emot att få visa mina kollegor Restaurangen Hellhunt vid gamla torget i Tallinn, kanske lyckas hitta tillbaka till den pitoreska träpubben som jag och Matte besökte med några släktingar sisst vi var där. Få shoppa på marknaden på söndagen. Uppleva julstämmningen som jag vet nu börjar byggas upp i Tallinn, alla ljusen, dom gamla vackra husen. Men men, det är sånt som händer.
Min familj stod strax som en skön backupp när jag ringde och berättade hur det låg till. Klart dom ville åka. Båda far, bror och mor var strax där. Men så sket det sig ändå när det inte gick att hitta en ersättare till måndagens jobb. Men ähh, på´t igen, men nästa gång ska jag definitivt ta med mormor, jättesynd att hon inte kunde denna gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar