tisdag 5 oktober 2010

Foto foto foto

Hade en lätt härdsmälta här häromdagen. Eller rättare sagt, min mans dator havererade. Ett präktigt förstaklasshaveri bidde det, som tog med sig hårddisk med samtligt. Inkusive bröllopsbilder, bebisbilder på bägge barnen, ja bilder från dom senaste 7 åren.
Först va jag toklugn, tänkte, vi har ju back-up på min dator.
När jag kom hem, startar min dator och inser att jag levde i en illusion så försvann lugnet lite. Inte heller min bärbara ville visa någon nåd, inte spår av minsta lilla fotomapp ville visa sig.
In i garderoben, raffsa-raffsa-gräva.. Djupt ner i flyttkartongen med berget av foton så fanns så en cd skiva, där i allafall bebisbilder gick att rädda.
Bröllopsbilderna verkar dock vara som bortblåsta, tack o lov var dom allra flesta utskrivna.
Så nu börjar projektet som jag skjutit fram i ett par år. Nämligen, göra reda i fotoberget, sätta in i album, skriva komentarer, datera, och spara på skivor till bankfacket.
pust och stön. ser jag lite trött ut när ni träffar mig, så vet ni, jag gräver bara i fotoberget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar