fredag 24 december 2010

Få saker förvånar mig

Det förvånar mig inte att...
... Det är snö och svinkallt.
... Att varken tåg eller tunnelbana går som dom ska.
... Att tågspåren är täckta med is.
... Att det blir strömlöst på vissa sträckor.
... Att tågen går sönder
... Att avgångar ställs in på löpande band.
... Att passagerare sitter i timmar utan mat o dryck i väntan på evakuering.
... Att varken SJ eller vägverket tar sitt ansvar.
... Att SJ och vägverket bägge pekar finger åt annat håll och skyller ifrån sig.
... Att detta händer varje år som på beställning.
... Att det varje år är repotage om att nu har vi satt in extra resurser meeeeen vi lovar inget,'
..... nä som sagt va, få saker förvånar mig.
Men jo EN sak förvånar mig faktiskt. Hur otroligt många urbota korkade människor det faktiskt måste bo i detta land, för varje år är det en enorm trängsel och ovanligt många resenärer som skall åka på just julafton eller i bästa fall dagen innan julafton. Lär sig inte folk???? Jag menar, hur kan man undgå att veta om vilket kaos det är? Och varför sätter man sig då frivilligt på ett av dessa tåg, just den dagen det är som allra värst?
Skakar på huvudet. Folks dumhet brukar inte förvåna mig. Men om man slår sig på tummen en gång med hammaren så brukar man ju inse att det gör ont och försöker undvika att göra det igen. Men tydligen gäller inte det när det handlar om tåg och jul. Varför vill man frivilligt sätta sig i den sittsen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar