tisdag 4 januari 2011

En uppsatts???

Med en så ljuvligt lugn start på dagen, så kännde jag att orken räckte en bit till. Hmm kanske köpa lite nya underkläder. Det är aldrig fel liksom. Jupp jag har lite snöat in på Change. Men så e dom ju bara så bra och sköna också. Visst, lite dyrare kanske men det är det värt. Inhandlade två stycken fina och bekväma nya små under.
Tänkte att innan jag åker hem så pilar jag in på HM också i farten.
Jag har ju uteslutande underkläder från Change, men såg här ett trepack med hipstertrosor. Organisk bomull och fina va dom. Tja varför inte, ser fina ut, bra pris och ser sköna ut. Kanske ska våga mig på att bryta trenden i min garderob.
Köpte dom. Väl hemma så inser jag snabbt hur fel jag hade.
Efter att man klippt bort prislappar och sprättat bort ihopsyningen av de tre meed märkning och tagit bort klisterremsorna i alla tre så inser man snabbt varför man INTE skall köpa trosor på HM. Organisk bomull, pris och finhet oavsett... För det är nämligen så att när man handlar på HM så får man något mer med på  köpet när man handlar underkläder. Nämligen en hel bok upptryckt i arselet.
Kan någon förklara för mig varför man i ETT par trosor behöver sy fast FEM!!! stycken stora långa etiketter? E det för att man ska ha lite dassliteratur? Jag menar vem vill ha en hel uppsatts med klilappar i baken?
Har nu suttit o sprättat bort totalt 15 stycken etiketter. Och nä, det är inte värt det. I fortsättningen återgår jag till Change.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar