fredag 28 januari 2011

Nå vad blir det?


Någon som vågar sig på en gissning?
Jag har ju två rätt olika graviditeter bakom mig.

Luna: Gick upp 33kg, mådde regält illa. Blev bred och stor och allmänt fet. Hyn va katastrof. Galet sugen på allt. Pepparkakor, Mentos, sallad med vinäger, salt och peppar. Big mac (hur kunde jag tycka om det?)

Lion: Gick upp 31 kg, mådde ju visserligen illa, men inte alls på samma jobbiga nivå. Här va det mer mage rätt fram. Hyn mådde mycket bättre och även håret va så fint så. Va inte lika mycket galna kravings.

Den här gången.... Ja hitills. Illamående regält, men det verkar tack o lov lägga sig nu. Med Luna gav det ju inte med sig, men med Lion mådde jag inte riktigt såhär illa, även om det gav med sig med honom.
Bred o stor Jupp, det kan vi redan checka av. NN har redan så snällt påpekat hur bred rumpa jag fått. tack för den ;-)
Hyn då. Ja där har vi katastrof också och håret är ett ständigt trasselsudd.
Kravings, jupp,  Big mac är av någon konstig anledning väldigt gott igen. Jag klarar inte längre av att äta  ost bågar, det stinker. Morötter och sallad med salt o peppar är galet gott.
Likaså nötter va jag förtjust i ett tag.
Men mest tragiskt av allt. Jag som i normala fall ÄLSKAR smörstekt svamp, det är ju det godaste jag vet. Kan inte äta det längre, det smakar helt plötsligt hemskt. Får innerligt hoppas att det går över.

Så på det stora hela, så är väl den här graviditeten lite mer lik den med Luna. Fast den skiljer sig klart åt från bägge. Men så har man ju o andra sidan gått o blivit halv tant *S*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar