torsdag 17 februari 2011

2 av 3 check

Igår fick vi tillbaka Anatomi och Endokrinologitentorna.
Anatomin klarade jag med flaggan i topp. två frågor lyckades jag strula till det på. Den ena fick jag ett poängs avdrag på eftersom jag lyckats vända på höger och vänster. suckar, hur lyckas man??? totalt hjärnsläppsfel. svarat rätt men vänt på det i fel ordning. urk...
den andra frågan skulle vi räkna upp dom viktigaste ligamenten i lilla bäckenet. där svarade jag vad två stycken, dom två största. problemet var att läraren tyckte två mindre också tillhörde vad som skulle vara med, då där blev det också ett avdrag. Men jag klagar inte.inga andra fel. Den andra tentan i Endokrinologin har vi inte gått igenom än, jag är godkännd, men inte riktigt samma sköna resultat som Anatomin. Nu är det bara Embryologin jag väntar på...
Ja o så kommer ju snart nästa tenta. suck, det går verkligen i ett här. Men det är bara att bita ihop. ett par månader till bara, och roligt är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar