måndag 14 mars 2011

RUL

Rutinultraljudet var idag.
Det gick alldeles ypperligt. Bebis låg lungt och fint i magen, sparkade lite då och då. Fick okejstämpel för allt. hjärna, hjärta, lever, magsäck, njurar, allt satt så fint på sin plats.
Hemma väntade två ivriga små barn som var nyfikna. Nå hade vi en film? Och kunde man se om det va en kille eller tjej?
Jodå, en dvd film blev det. Och bebisen var så medgörlig och snäll, hela vägen tills på slutet då vi skulle kolla kön. då stack den ner handen mellan benen och höll för. Barnmorskan fick buffa och skaka magen ett par gånger. Men tillslut så fick vi reda på vad vi väntar...

4 kommentarer:

  1. och vad blir det för ngt :-) // ewa b

    SvaraRadera
  2. Jag hade velat avslöja det samtidigt som jag lägger upp filmen där barnmorskan visar.
    Har inte fått till själva tekniken än, men hoppas kunna lägga upp den relativt snart.

    SvaraRadera
  3. Nä nu får du allt se till att få ordning på den där filmen, jag vill ju vet ju:).
    Jo, jag vet, jag är sjukt nyfiken!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jobbar på det. tekniken krånglar. försöker se om det går bättre o lägga upp den på facebook. håller på att ladda upp nu.

    SvaraRadera