onsdag 11 maj 2011

En avancerad dag

En plan om dagen brukar räcka för att jag skall vara på gråtnivå när det är dags för middagen.
Igår tex så försökte jag mig på något så avancerat som pytt i panna. Kom halvvägs igenom innan magen börjar dra ihop sig i sammandragningar. Tack o lov kom mannen hem och tog över.
Så en plan om dagen känns som det räcker numera.
Idag blir det dessvärre två.
Ska först till sjukgymnasten som skall få kolla över min högra höft och bäcken/fogar som inte alls är överens med mig.
Har faktiskt till och med fått kryckor nu att avlasta med. Dom har dock en stor nackdel... När jag använder kryckorna så använder jag tydligen bukmusklerna mer och då får jag istället mer sammandragningar.
Så frågan är vilken smärta som är värst?
Det känns lite vä prematurt än, så jag försöker istället hålla mig i lugn och ro och gå så lite som möjligt.
Så får hoppas att sjukgymnasten kan knäcka lite rätt och möblera om så det gör lite mindre ont så klarar jag ett tag till utan dom där hemska käpparna.
Plan nummer två är att jag har en tenta som skall skrivas klart idag.
För resten av dagen finns en enda plan, soffläge, alternativt fotöljläge :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar