lördag 11 juni 2011

Barnens önskesommar

Vi brukar ju inte åka utomlands på sommaren. Personligen har jag aldrig riktigt hajjat varför man gör det. När det är som allra skönast och bäst här i sverige, då åker man till något ännu varmare land och liiiiider i hettan. Nej jag är hellre hemma under hela sommaren, njuter och tar det lungt och hoppas ekonomin i så fall räcker till en resa under sen höst, vinter eller vår när man bara vill bort från snö, slask, kyla och mörker.
Nu med en liten på väg är det väl också bara drömmar, men kanske om något år eller två. Jag gillar i allafall bättre vintersemestrar än sommarsemestrar.
Men barnen vill ju naturligtvis ändå ha en härlig sommar, så vad gör man då? Jo man sätter papper och penna i händerna på dom och säger. Skriv ner 5 saker var som ni vill göra i sommar. Vad som helst så länge det är i sverige.
Sagt och gjort, Och på menyn från våra två små gulltroll dök ganska liknande förslag upp, tillsammans så blev det tillslut utan inbördes ordning.

* Kryssning över en natt
* Gröna lund
* Lekland
* Fiska
* Stranden
* Skansen
* Bio

Jag hoppas vi hinner uppfylla alla deras sommarönskningar i år. Jag tyckte det lät riktigt trevligt och roligt alltihop.

Själv hoppas jag att på den listan så kan vi även hinna med att olja in trädäcket, fixa jordgubbslandet och en ny golvbrunn till badrummet. Så e jag helt nöjd med den sommaren... jo just det, så lite sol på det också :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar