måndag 27 juni 2011

Barnmorskebesök idag. v.34+1

Allt såg så bra ut. Eftersom vi inte ses på en månad och jag får träffa hennes kollegor nu när hon har semester, så passade vi på att sammanfatta graviditeten idag. Känndes bra. Liten ligger stadigt på sin plats långt ner i bäckenet. Ilar som tusan när han försöker vrida på huvudet, så jag har inte alls lust att vare sig stå eller gå längre. soffläge känns som det enda vettiga.


Hade eländig migrän under förmiddagen, så mannen fick köra mig till BM idag, i vanliga fall brukar jag åka själv. Med 3e barnet så kännde det inte direkt som om behovet av att ha honom med för lite kontroller känns så där överhängande annars, men idag fixade jag verkligen inte att åka själv.

Men det var bra att vi fick vara där båda idag när sammanfattningen skrevs.
Hon undrade lite skrattande hur jag tänkte göra den här gången, föda tidigt, gå över eller göra som med dom två andra och pricka in BP den här gången också. Tja vad säger man, gå över vägrar jag, då blir det vräkning sa jag. Men som den här lille hållt på så skulle jag ju inte bli förvånad om han trilskas och jag får gå över bara för o djävlas lite. Men o andra sidan, nä varken jag, mannen eller barnmorskan trodde väl att jag skulle gå över, inte när dom andra två skött sig och jag därtill haft så mycket sammandragningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar