fredag 10 juni 2011

I have a special one

Skolavslutning igår. Dottern i 1an.
En härlig solig dag. Sammling på kullen för föräldrar och barnen nere vid gräsplanen som ligger mellan vårat hus och skolan.
Dottern har ett tag talat om den fina dansen hon övat på, och jag har i min enfald trott att jo, men då ska dom ju såklart göra ett dansnummer på avslutningen, vad fint.
Hehe, tji fick jag. eller rättare sagt... bonus.
Det blir klass 1,s tur. 54 små 1or framför stolt sången sommarlov akompanjerade av sina goa lärare på gitarr och trummor.
Alla barnen står som små ljus, flera med knäppta händer och sjunger ljuvligt. Förutom min dotter då såklart. För hon kan minnsan inte nöja sig med det. Hon har sett till att få stå i främsta ledet och skapat en egen dans som hon med stor inlevelse genomför och även försöker få närmsta kompisen att delta i. Helt ljuvligt och många goa komentarer blev det. Hon e för underbar, hon är... jag hon är verkligen HON, hon är Luna med stort L som går sin egen väg. Min goa härliga tjej, hon e en speciell tjej hon.
Notera tjejen i rosa :-D

Glad att jag får förmånen att se detta och njuta av hennes utveckling. I klassrummet sen så blev det mer uppträdande. Tyvärr missade jag början av framträdandet pga ett akut sjukdomsfall bland publiken som jag blev sittande med tills ambulanshelikoptern kom. Men gu vad ljuvligt det är att få se detta. Barn är härliga, helt ljuvliga och snart kommer en till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar