tisdag 9 augusti 2011

Tvättar ögonen

Var ute en vända med barnvagnen till affären. När jag kom hem så möter jag en granne iförd
DENNA mundering.

Komplett med huvan uppdragen och svarta solbrillor.
Jag visste ärligt inte vilken fot jag skulle stå på, om jag skulle hälsa eller bara smita in genom grinden och låtsas att jag inte sett.
Har jag missat årets pyjamasparty? Är det maskerad? Eller är det bara jag som är fruktansvärt omodern numera. Till och med mina grå hårstrån känns snyggare än den där.

6 kommentarer:

  1. Hahahhaha:). Du måste skvallra, vem var grannen?????
    De är säkert sköna att luffsa runt i hemma men jag skulle ALDRIG NÅGONSIN gå ut med en sådan babyoverall på mig.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tror du kan räkna ut vem. Men klart du ska få lite skvaller. Kram

    SvaraRadera
  3. Babyoverallen kallas ONEPIECE och är väldigt modern nu... Jag fick min i julklapp och är så grymt nöjd! Det bästa mysplagget jag har... Jag har en rosa som jag dock har som myskläder hemma och kan ha den på tomten men skulle aldrig gå iväg med den... Dock har många på sig dem i skolan på jobbet osv och är de en färgade så tycker jag att de e okej.. Min dotter tjatar sig grå för att få en eftersom att många barn i skolan har dom.. Dock kostar de över 1000:- även för barn så jag vet inte om det känns okej... Men att möta på overallerna här o var är ingen nyhet längre.. Både du Ann och Ulrika bör testa så förstår ni hur sköna dom är... Speciellt som hemma mamma med bebis... Grymt sköna tycker jag att de är iaf.. ;)

    SvaraRadera
  4. he he, njä, jag tror jag avstår. Jag är nog helt enkelt för omodern för den. Även om den ser skön ut :-)

    SvaraRadera
  5. Håller helt med dig, den ser förjävlig ut, fattar inte att man vill glida runt i en "vuxenoverall" och tro att man set snygg ut...

    SvaraRadera
  6. Anonym: Jag har full koll på att de är moderna och har varit ett tag. Det gör dock inte att jag skulle visa mig synlig i en sådan även fast de är grymt sköna:).
    Det finns billigare varianter av dem på både Lindex och Stadium om du vill köpa till din dotter:).

    SvaraRadera