tisdag 27 september 2011

En klockas upp och nedgång.

Barn är härligt förunderligt underbara små varelser som man har tur om man förstår i åtminstonde 50% av fallen.


Här har jag en oerhört tecknisk son, lite för teknisk om du frågar mig. Han hade fått en väckarklocka och tja... det bar sig inte bättre än att den börjar ringa kl 3-4 på natten. ppiiipp ppiiippp piiippp.... ingen reagerar utan alla snarkar gött vidare, förutom en snortrött mamma som ligger o tänker, men sluta någon gång, ge upp. men klockan bara piper och piper. tillslut måste jag ju gå upp. snubblar fram i mörkret, trampar på tågrälls, legobitar och snavar över en slängd morgonrock. lyckas tillslt få tag i fan-skapet... och försöker stänga av. va? Någon har pillat sönder avstängningsknappen, försöker trycka in, dra, vrida, trycka... inget funkar.

ppiiippp piiiippp ppiiiippp.... men sluta nu va.....

banka banka, sluuuuuta jag är trött

piiiipp piiiiipp piiiipp.... suckar

aja pilla ut batteriet då?

ut i köket, tända lampa.

va??? någon har pillat sönder batteriluckan???

piiip piiiipp piiip....

nä nä inte minsta stressande.

ut med översta lådan, raffsa raffs, får tag i en gaffel, börjar försöka trycka ut batteriet, inget funkar. raffsa raffsa igen. den här gången en kniv. ahhhhaaa!!!!

I will kill it. Tar satts.... Hiiii-yah!!!!! väckarklocka i 4 bitar, piper ynkligt. pips xhhh kasprak pip... tittar lite argt och funderar på att klippa till igen... ahhh tystnaden.

lämnar den slaktade klockan på köksbänken och stapplar tillbaka till sängen.

3 kommentarer:

  1. Förlåt att jag skrattar. Men du berättar så målande att jag ser det hela framför mig.

    SvaraRadera
  2. Ja nu såhär efteråt så skrattar jag rätt gott också. Men sådär vid 3-4 snåret när man just lyckats somna om efter en ammningsstund vid 2 tiden. Ja då e man nog inte så go att tas med. Resten av familjen va nog glada att dom sov igenom min fajt med klockan :-)

    SvaraRadera
  3. Lilla gubben då. Det är ju inte så att jag blir förvånad direkt;).
    Det är min grannpojke i ett nötskal det:).

    SvaraRadera