onsdag 5 oktober 2011

Bad hairday

Och en riktigt baaaad hariday hade och har jag.


Igår fick jag nog av mitt hår. det är långt, lockigt, tjockt och jättefint, men ack så slitet. Att komma iväg och klippa sig med tre barn är inte heller en dans på rosor.

Men igår fick jag med mig sällskap till en frisör med drop-in tid. Perfekt tänkte jag, ta topparna och klipp upp lite. Jag menar hur fel kan det bli med något så enkelt?

Jag bad henne ta topparna och poängterade att jag har lockigt hår och INTE vill ha trekantsstuket utan det behöver klippas upp lite.

Det hela blev kort fattat katastrof. Först duttade hon mest lite i topparna, sen tog hon fram rakbladskniven. Jag hann inte reagera snabbt nog, utan kännde bara helt plötsligt ett riiiitch bak i nacken när hon började skära. Gu jag ville börja gråta. Skära i ett lockigt hår, det gör man bara inte. det blir bara risbuske av det då. total risbuske. jag försökte stoppa henne. och då fick hon klippa om för o få bort det hon skar i. fasten hon hävdade att hon skar sååååå lite så. men hon kklippte massor så jag blev av med mycket mer längd än jag ville.

sen som kaka på moset så tar hon och plattångar håret.

Jag ville bara gråta än mer. och för att toppa av det ville hon lägga i silikondroppar.

jag ville vid det här laget slita av mig allt håret. fick nästan panik och gick bort till handfatet och började tvätta mitt hår själv. Hon erbjöd sig att tvätta om mitt hår, men först lät jag inte henne göra det. men efter att själv blött ner mig tillräckligt så fick hon skölja det, men inga preparat mer. sen ville hon ruffstorka det, men då tog jag handduken och torkade det ordentligt själv istället.

Satte illa kvickt upp det i en toffs och tog mig därifrån.

Väl hemma så tog jag ut det och tittade på bedrövelsen. Håret känns slaktat, det är rakt, dött och just det... TREKANTIGT!!! all tyngd är längst ner, inte uppklippt det minsta. och alldeles för kort. än idag känner jag mig både ledsen, arg och förstörd. jag skulle ju bara ta topparna. men det ser tusen gånger värre ut. Slutade med att sällskapet ställer upp som barnvakt igen och jag nu har bokat en tid hos en frisören här ute som jag ringde halvt gråtandes och som lyckades pressa fram en tid på fredag till mig. Hoppas innerligt hon kan få det att se bättre ut. För såhär står jag inte ut med mig själv.

6 kommentarer:

  1. Fy fan för dessa aroganta och ointresserade frisörer som tyvärr finns lite var som helst.
    Jag hoppas verkligen du inte betalade för hennes slakt och att du pratar med hennes chef, du ska fan ha pengar för lidandet!
    Hoppas det blir bättre på fredag, kram G

    SvaraRadera
  2. Jo dessvärre betalde jag. Orkade inte tjaffsa. Jag ville bara därifrån. Jag hoppas på fredag nu istället. kramar

    SvaraRadera
  3. Usch, blä och fy!!!!
    Förra gången du var hos frisören så blev det ju också fel, vilken otur du har:(.
    Vart ska du klippa dig på fredag?
    Ska vi komma överens om att varken du eller jag ska hoppa på drop-in-tider i fortsättningen utan bara klippa oss hos seriösa frisörer som kostar en slant?
    Massor av kramar<3

    SvaraRadera
  4. Det låter som en överenskommelse det. Jag har bokat tid hos YA på andra sidan skitdiket.
    Dom har ju rykte om sig att veta vad dom pysslar med. Och Maria som skall klippa mig har ju själv lockig hår. Så hon borde ju förstå sig på ett sådant./ Ann

    SvaraRadera
  5. Det var Maria som klippte mig nu senast och det blev ju bra:).
    Du kommer bli så snygg i håret nu och så fortsätter vi att gå dit sen (jag ska dit den 24/10).

    SvaraRadera