onsdag 12 oktober 2011

Teknikens under

Är du kund hos oss tryck 1.

Vill du bli kund tryck 2
För information på engelska tryck 3

piiip.knappa knappa

vad gäller ditt ärende? Vänligen säg vad ditt ärende gäller.

-mätarställning

Förlåt, jag uppfattade inte, vänlig säg igen.

-Mätarställning

Du har frågor om din faktura, stämmer det?

-Nej

Bra, tack, jag söker efter en ledig handläggare.

väntemusik.....

Det är dessvärre kö, du har 1 minnut i kötid, tack för att du väntar.

För att vi skall kunna hjälpa dig snabbare, var god knappa in ditt kundnummer eller personnummer, avsluta med fyrkant.

piiiip,, knappa knappa #

Tack för att du väntar, din kötid är för närvarande 12 minuter.

Va???? fick man längre kötid för att man knappade in kundnummret, vad är det för stil?

Aja, vänta vänta....

pausemusik...

Tack för att du väntar. På vår hemsida kan du läsa mer om våra erbjudanden....

pausemusik.

Knaster, sprak... riiiing riiing...

Välkommen jag heter Lotta, vad kan jag hjälpa till med?

-Jo, vi fick ett brev om att fylla i mätarställning i förra veckan, men jag har tappat bort det brevet.

Nu är det såhär att vi har inget datasystem idag, så jag får be dig att återkomma i morgon så får vi titta på det då..

GHAAAA!!!!!!!!!!!!!, tre djupa snabba andetag..... tankeverksamhet.

-Okej, men om jag inte skickar in mätarställningen, vad händer då? Kommer det någon påminnelse då?

Ja det gör det, och det kan hända att vi beräknar mätarställningen åt er.

-Okej, men det är ingen straffavgift? Och det justeras sen i efterhand när ni får in mätarställningen.

Det stämmer
-Okej, då nöjjer jag mig med det, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar