onsdag 9 november 2011

Information information

Vi lever i ett informations samhälle, men ibland verkar några nyckelfigurer ha missat den biten. Som idag när vi tar bussen till grannön. Helt plötsligt väller rök ut framme vid föraren som försvinner bakom rökmolnet som sakta väller ut o bolmar neråt gången. Men han kör lungt vidare utan ett ord. Men strax blir ju fler än jag undrande o oroliga och en dam kastar sig fram för o uppmärksamma föraren på rökutvecklingen. Men han visste tydligen redan det, det va bara en fläkt. Jaha, det va ju skönt, men det kan ju onekligen finnas en poäng med att informera om detta till sina passagerare kan jag tycka. På samma sätt va det när vi flög hem från Turkiet för ett par år sedan. Mitt i natten, ett antal timmar försenade och det börjar välla ner tjock vit rök på bägge sidor i planet. Bara fläkt o kondens, men tror ni det va något som informerades om! Nä givetvis inte, den personalen hade nog gått samma informationskurs som dagens busschaufför.

2 kommentarer:

  1. Och inte fick jag något besök trots att jag jobbar på grannön;).
    Vilken spännande busstur ni hade då, vilket pucko som inte berättade vad det var som rök.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nä det va snabba puckar, fram o tillbaka till vc bara innan sonen skulle tillbaka till skolan. Vi får besöka dig nästa gång. Kram

    SvaraRadera