onsdag 28 december 2011

28e

Tre dar kvar på 2011.
Va 2011 ett bra år?
Ja vad man säga, det rymde en hel del. På pluskontot åker ju genast upp på topplistan att 2011 var året då:
• Oliver föddes!!
Familjen är fulltalig, och huset lika trångt, men vad gör det när liten är just liten. Om några år dock får vi väl tänka över om vi inte behöver större.

• Jag kom in på och påbörjade min drömutbildning till Barnmorska.
Man ska följa sina drömmar och inte bara sitta fast och harva för att man tror att man inte orkar/kan/förmår/har råd. Visst studiemedel och nu föräldrapeng på det är ingen ekonomisk guldgruva, men det är ändå värt det. Jag vill inte sitta en dag och tänka... Vad hade hänt om? Och varför följde jag inte min dröm?

• Luna lärde sig simma. Yes. Bor man på en ö är simkunnighet ett måste. Det va en av tre. Nästa sommar satsar vi på att Lion lär sig simma.

2012 väntar runt kröken. Vad har jag för förväntningar?
• Jag vill komma i form och gå ner 6kg.
• Till våren har jag lite operationer som väntar. En galla som skall bort och lite annat, men det vill jag inte dela mer än så här. Ni som vet, ni vet helt enkelt.
• Till sommaren skall dotter till Grekland och vi andra i familjen skall på tågresa. Vart vet vi inte än. Förslag någon?
• Till hösten börjar Oliver dagis och jag vänder åter till skolbänken.

Någonstans under denna tid hoppas jag även hitta nya skolor till barnen som bättre matchar deras förmågor och behov.
2012 rymmer en hel del i gott och blandat påsen. Vore ju trevligt om vi även kunde få in lite mer renovering. Hemma. Jag tror kort fattat att 2012 kan bli ett trevligt år. Det hoppas jag innerligt på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar