måndag 5 december 2011

Ghaaa, bara svära, bara strypa... lite...

Har nu i flera dagar försökt beställa hem en sak från england då den fanns på ett enda ställe i sverige på nätet och där var slutsåld.


Men det hela krånglar, ordern vägrar bli lagd och jag ombeds kontakta deras 24h service grooup. och det innebär ju troligen att det tar MINST 24 timmar innan man får ett automatiskt svar, med tanke på hur slöa dom var.

I mitt första mail så tar jag en print screen av själva ordern. ALLT framgår, produkt, ordernr, mitt namn, adress, priser osv...

SVAR 1: -Kan du bekräfta ditt namn så skall vi titta på ärendet.

Jag skickar åter igen mitt namn och en kopia på hela ordern, både direkt i mailet och som bifogad fil.

svar 2: Kan du bekräfta ditt namn så skall vi titta på ärendet.

Jag skickar återigen mitt namn och tar en ny kopia och bifogar och skriver även med i mailet exakt vad jag försökt beställa och hur det krånglar, under ivlket steg osv..

Svar 3: Kan du bekräfta vad du har beställt.

Hm hitills har dom fått tre mail från mig med EXAKT vad jag beställt, men jag försöker hålla tålamodet uppe och skickar ett 4e mail med ALL information.

Svar 4: Kan du bekräfta igen vad du har beställt då vi inte hittar någon order i ditt namn:

Men vad i h-v, hur många mail behöver dom. okej, jag vill verkligen ha den här varan och försöker hålla humöret uppe och skickar ALLT återigen.

Svar 5: Jag har tittat på ditt ärende och kan inte hitta någon order i ditt namn, detta indikerar att ordern inte gick igenom. Är du säker på att varan du försöker beställa finns i lager?

Okej, 6e mailet och nu har jag tröttnat. Att ordern inte gick igenom sa jag till dom i mitt första mail. och alla andra mail därefter. Om varan finns i deras eget lager.. Ja det förutsätter jag att DOM borde ha koll på. Eftersom dom inte sätter ut sitt lager på nätet, så tycker jag ändå att det är mer rimmligt att dom själva håller koll på sitt lager. Om varan ligger på deras sida till försäljning så förutsätter jag att dom önskar sälja varan. Allt detta skriver jag rätt upp och ner till dom, ifrågasätter om dom är seriösa och ber dom att glömma den här ordern.



Sen googlar jag, hittar vara på Amazon och beställer, betalar och känner mig nöjd, allt är över på mindre än 1 minut. tjoho, beräknad leverans även före jul. Allt känns bra. får ett bekräftelsemail från Amazon. och jahapp, där sjönk hoppet undan... gissa tre gånger vilka som ligger bakom produkten på amazon... GHAAAAA!!!!!!!!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Det var då fasligt vad komplicerat saker och ting ska vara:(. Hoppas varan kommer iallafall, nu är det ju tom betalt.
    Håller tummarna!!!

    SvaraRadera
  2. Ja inte skall det vara lätt inte. Bäst för sonen att han blir hiskeligt glad nu när hans mor kämpat så för detta.

    SvaraRadera