måndag 30 april 2012

Mindre storlek

Världen krymper, eller i allafall Sverige krymper eller.... nä... mindre har ni blivit? nä inte det heller. Men mindre storlek har ni. jupp jupp så e det.
För ni vet väl om att ni har gått ner i storlek ett steg?
Såhär är det.
Jag va och handlade i Kista. Va in på Twilfit och skulle köpa lite underkläder. När det gäller trosor så gillar jag att dom sitter lite lösare och gärna på höften, så jag brukar ta Large i storlek. Medium sitter mer tajt, visst det funkar men Large är bekvämare.
Så min vana trogen så tar jag ett par fina i Large.
Expediten tittar på mig och säger, öhhh skall du ha dom där?
-Jaaooo, jo jag gillar lite större trosor.
-Jo men du vet väl om att dom har bytt storlek?
-Va?? nä, hur då?
-Jo Large va förut 40-42. Men nu har dom ändrat så Large är 44-46. Nu är Medium istället 40-42, så det är nog dom du vill ha.
-Oki, jo men jag kan väl pröva.
Får med mig ett par Medium in och kan ju konstatera att så är fallet, dom sitter löst och ledigt.
Köper dom nöjt och fortsätter shoppingen. Kan då nöjd konstatera när jag kollar upp det i fler butiker att detta är något genomgående.
Large är numera 44-46
Medium 40-42
Smal 38-36
Xtra smal 32-34

Man kan ju bara spekulera i varför, men någonstans så känns det ändå ganska sunt. Att en Medium numera faktiskt är en ganska normalstor sund kvinna istället för som förut mer tonårssmal. Så helt utifrån mig själv så känner jag mig tämligen nöjd med min nya storlek Medium :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar