tisdag 7 augusti 2012

Kirurgi

Man kan tro att en sjuksköterska skall ha en ängels tålamod med även sina små barn. Men när det gäller min dotter och stickor i fötterna skulle jag med glädje hyra in någon att göra jobbet.
Vi talar nu om en sticka mindre än 1mm som sitter ytligt i huden under foten. Dottern vill absolut göra själv och lyckas naturligtvis peta in stickan istället.
Moder får nog och tar över nålen varpå avgrundvrål uppstår i nivå med att jag kunde ha hållit en yxa i handen.
säkert en halvtimme innan jag ens lyckas närma mig foten. Vid det laget bultar mitt huvud, ögonen bränner av koncentrationen att få försöka se den lilla stickan i det dåliga ljuset på den sparkande foten.
Ett antal högre ord senare så lyckas jag ändå övertala den vrålande dottern att det är bättre att mamma ändå får ta ut stickan. När jag väl får tag i foten så tar det väl en sisådär 15-20sekunder.
Helt galet slutkörd över hysterin ger jag nu upp och säger upp mig som mor och sjuksköterska för kvällen.
Steker på lite kantareller, tar ett glas saft och flyr till datorn och tv´n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar