torsdag 4 juli 2013

Först men sist

På dagen!
Har du någonsin hört orden... " Idag är första dagen på resten av ditt liv"? 
Självklart har du det, men lever du efter dom? Eller är livet bara en serie av dagar som avlöser varandra och lämnar föga minnesvärt efter sig? Tyvärr svarar allt för många ja på det. 
Jag har en hel del "ord" som är ledstjärnor i mitt liv. Dessa ovan valde jag för flera år sedan att bli mig en ständig följeslagare. Var dag du vaknar blir då en blank sida som du ges en möjlighet att leva på ditt sätt. Meningen med livet blir då just som Robin Sharma uttrycker det så fint... "Att leva ett liv med mening". 
När man känner att i allt man gör finns en mening så väcks nya dimensioner av lycka. Du börjar fundera och reflektera över allt i ditt liv och gör en sanning av ordet  Varför, varför säger du det, varför bär du det, varför tänker du så, varför väljer du att äta det...etc. För det handlar faktiskt om val du gör. Egna individuella små val och möjligheter som formar dom vi är. 
Låter det flummiga eller bara för enkelt för att vara sant? 
Mitt råd, skall du bara läsa en bok i sommar, så investera i dig själv och läs Munken som sålde sin ferarri, av Robin Sharma. http://m.adlibris.com/bok/munken-som-salde-sin-ferrari-en-berattelse-om-att-uppfylla-sina-drommar-och-forverkliga-sig-sjalv-9789127108677

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar