lördag 7 september 2013

Akuten

Jag trodde jag skulle gå arbetslös igår. Men strax före halv 4 ringde mobilen. Akuten behövde en syrra nu. Jag satt nere i huvudentrén på A-hus vid en dator. Så det va bara o hämta kläder o kasta sig in i jobbet. Intressant, men snabbt knepigt då min inloggning till journalsystemet började krångla. Helt plötsligt kom jag inte in. Fick ringa supportern som kliade sig i huvudet. O under kvällen skulle det snabbt se värre o värre ut.
1. Jag va utelåst
2. Fick ett reservlösenord, men kom då in på en annan persons konto
3. Visade sig att dom i hälften av mina uppgifter felstavat mitt efternamn o därför kopplar ihop min identitet med någon annan 
4. Jag fanns sedan inte alls i systemet, fastän min ansvariga på akuten kunde hitta mig. 
5. Det norska personnummer som jag tilldelats också var felkonstruerat o jag skulle vara född på 1800- talet. 
Ja kort o gott, för vart samtal så blev det lite värre. Summan av det hela. Jag har på något sätt använt någon annans konto o själv har jag inget o kan heller inte få något förena på måndag. 
P ja just det, ikväll o på söndag arbetar jag med 8-9 patienter på stroke som alla skall ha mediciner, skrivas mätvärden, kollas prover o skrivas hur dom ätit, adl, glaskow coma scale osv på. Jupp det här blir intressant. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar