tisdag 10 september 2013

Nummer två...

Ja ridlektion alltså :)
Igår var jag uppe på hästryggen för andra gången sedan jag blev avkastad för 18 år sedan.
Kroppsminnet är starkt och jag spänner mig ganska regält och har svårt att hitta rätt position. Kniper åt för mycket med knäna, slappnar inte av alls. Men jag måste ändå se gårdagens lektion som ett framsteg. Jag lyckades sitta av utan att åka i backen och jag utmanar mig själv bara genom att sitta på hästryggen och känner att jag ändå förmår sitta kvar utan att känna total rädsla. Första lektionen var verkligen extremt stelt, obekvämt och smärtsamt i framförallt bägge höfter. Den här gången var det bara en mindre smärta i höger höft, annars var det faktiskt bättre. Så jag ser ändå fram emot nästa måndag då nummer 3 väntar :)
Ridläraren har förvarnat om att nummer 4 skall innehålla hopp. Jag vet inte riktigt vad jag känner för det. Jag må gilla hästar och ridning, men vissa saker har jag aldrig blivit vän med. Spöt som hon vill att vi jämt skall ha är ett av dem och hopp är det andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar