söndag 8 september 2013

Tillbaka i Stockholm

Och återigen slår skillnaden mellan Norge o Sverige mig i ansiktet som en tjock vägg.
På tåget hamnar jag bredvid ett högljutt grälande par medans alla andra tyst stirrar ner i sina mobiler. När jag skall på bussen skuffas det, gruffas -öhhh vart går kön ifrån! Ropar en kille medans alla försöker tränga sig på samtidigt. 
Väl på bussen hittar jag en sittplats. Väl medveten om min resväska, så tar jag på mig största leendet och säger ursäktande med ett stort smil i rösten. - jag kommer o tränger mig ner här lite bredvid dig ;)
En tjej tittar märkbart irriterat upp från sin mobil och väser ur sig. 
- Jag skall ändå av snart och ställer sig demonstrativt upp och suckar. 
Och just dessa blickar, mobiler och suckar, den underliggande stressen, DEN! Har jag inte saknat det minsta dessa 5 dagar :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar