lördag 21 december 2013

Perfekt ursäkt för att shoppa?

Mina händer blir till torra fnasbollar på vintern om jag inte jobbar hårt med handkrämen. Så jag var förbi Body Shop och köpte deras Almond Hand & Nail Butter.
Hem och använder den härligt mjuka fluffiga krämen. Ahh ren njutning för torra små händer.
Låter dottern prova och lukta.
-Ahhh mamma, den luktar jättegott, precis som Play-doo lera.
-???? What?
Tack för den, eller nått, uppenbarligen va det allt för länge sedan barnen lekte med Play-doo.
Fortsätter använda den och är nöjd.
Köper hem Kärnans leklera i Grönt, Gult och Rosa.
Ahh vilken trevlig mjuk och väldoftande lera, den luktar ju precis som..... just det. men handkräm... Rusar ut och öppnar burken.. Njä inte riktigt, det är snarlikt, känner igen doften. tar någon sekund. Ah just det, nu vet jag. Björnklister. Ni minns den gröna burken med röda spateln som nog var och varannan unge gått och doftat/smakat på.
Jahapp,, dags o köpa ny handkräm. Nog för att det är nostalgi med björnklister, men inte riktigt vad jag vill gå runt och dofta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar