tisdag 25 mars 2014

En svart bil till....

Är inne i stan, händer inte så ofta nu för tiden, jag trivs bättre på landet. 
Tittar mig runt o ser..... Svart! Gu vad vi svenskar måste älska den färgen, o möjligen kusinerna grått o brunt. Allt, precis allt går i den färgskalan. Med min grå bil, svarta jacka o svarta skor smälter jag in, möjligen att min turkosa väska sticker ut. Men fy vad tråkigt.  Tittar mig runt o gör det till en sport att se hur många jag kan hitta som inte valt detta tema, temat svenskt o lagom. Det tar sin tid, fick leta ett bra tag, men så kommer hon. För det va en hon, en kvinna i min egen ålder. På sig har hon ett par mörkt röda stövlar och en beige kappa. Det är ju inte direkt så det lyser av färg, men det är i allafall lite roligare. 
Vart tog färgerna vägen? Jag får sätta som nästa sport att vägra köpa svart i år. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar