måndag 2 juni 2014

Smördegssnacks Glutenfria

Ett under att jag fick med dom nybakta rackarna på bild då dessa har en tendens att försvinna inom ett par minuter som om dom löste upp sig i kontakt med luft o försvann i tomma intet.
Galet enkla o snabba att göra. Jag gör dom glutenfria, men man kan säkert få dom lika goda med vanlig smördeg. 
Såhär gör jag:

Två plattor glutenfri smördeg, modell mille foglie ( tusen lager), Tinas o penslas med ägg. 
Bre ut hackade soltorkade tomater över ena. 
Riv över ordentligt med parmesanost och sedan på med den andra snördegsplattan som ett lock. 
Pendla toppen med ägg o strö över lite mer parmesanost. 
Skär i fyrkantiga bitar, jag brukar göra ca 4cm stora bitar o nypa till lite i kanterna på varje bit. 
In mitt i ugnen tills gyllenbruna, ca 175-200 grader i 10-15 min beroende på ugn. 
Njuuuuuuut, passar såväl till sallad som grillat eller som snacks bara som dom är. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar