tisdag 26 augusti 2014

Min nya passion

Ghad tham vad gott det är.
Jag är ingen glassmänniska, långt ifrån, tvärtom kan jag tycka glass är rätt äckligt, inte alls min grej. Mycket hellre en fin god mörk mintchoklad. Eller en liten välgjord makarong. Men glass, oki, Magnum white choklad med jordgubb kan jag väl tänka mig att äta, men annars finns nog inte så mycket jag kan tänka mig att äta.
Men så hörde jag talas om Gelato Scarfo i Bromma och tänkte väl mest pröva. För vad är denna hype om? Alla talar om fantastiska Gelato Scarfo och deras gudomliga glass. Kanske till och med jag kan tänkas gilla den.
Sagt o gjort. Idag va en ute och åkte och vari krokarna. Hoppade in och köpte med mig en halvliter med två sorter hallon och vitchoklad med passionsfrukt (120kr). Och väl på plats tänkte jag att jag köper en liten bägare, en piccolo för 25kr med pistage och jordgubb...
Jag börjar nästan ångra mig. För jikes, detta är nog det godaste jag någonsin smakat. Det Gelato Scarfo gör och säljer har INGENTING med glassen du köper o affärer att göra. Glöm allt du någonsin smakat, det går inte ens att jämföra. Smakerna formligen exploderar i munnen, detta är Glass med stort G. Såhär skall äkta glass smaka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar