torsdag 30 april 2015

Hundskryt :)

Valfritt o läsa, kul att få skriva :)
Vår lilla charmiga luddtuss har nu hunnit bli 14 veckor. 
Vi ville ha en glad lättlärd barnkär hund. Och vi har verkligen fått vad vi frågat efter. 
Nu när grunderna börjar sitta , sitt, ligg, kryp, rulla runt, vänta, kom, nej, high five, loss, gå in...Så känns det verkligen så kul att känna att både vi och hunden uppskattar träning. 
I morse när jag va ute 5-6 snåret så passade jag på i byns lugn att låta lillen få gå lite fri. Och naturligtvis kommer en lösgående hundkompis utan ägare i sikte. Vår lilla luddtuss tog ett glatt språng... Jaaaa leka !!!! Sen vänder han sig om o tittar efter min reaktion. Jag skakar på huvudet, nej och kallar in honom. Han vänder i språnget o rusar tillbaka till mig o sätter sig glatt väntandes på belöning. Fortfarande ivrigt hoppandes och vill leka. Men prioriterade o lyssna på mig. Yes!!! Så skönt att en sådan inkallning funkade så väl. 
Så för att ta det till nästa steg o fortsätta utvecklas så har jag idag köpt hem en klicker och funderar vad vi skall leka med härnäst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar