torsdag 14 maj 2015

Vad F-N är det för fel på folk????

Dagens rubrik får mig att undra om inte mänskligheten borde gå under. För är det så här omänskligt illa. Ja då kan vi lika gärna dömma ut oss själva helt.
Tänk dig att du åker sent på kvälllen/mitt i natten på en väg och längs motorvägen ser du ett ensamt barn i 6-7års åldern utan ytterkläder.
Vad gör du???
Stannar???
Nej du åker lungt vidare och ringer polisen.
Ursäkta???? Stanna för i h-v..
inte mindre än tre samtal med samma beskrivning har kommit in till polisen under natten. Ett oklätt litet ensamt barn mitt i natten längs en väg.
Jag skiner i om det så är mitt på motorvägen. Trafiken är inte så galen på natten att man inte kan slå på både helljus och varningsblinkers och stanna för ett ensamt litet barn.
Jag blir stum av mänsklighetens vansinne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar