lördag 18 april 2009

Ledig i 5 dar, tjohooo....

Igår gick jag hem från jobbet med ett stort brett leende på läpparna. YES jag ska vara helledig i 5 dagar.
I dag på förmiddagen ringde jobbet. Kan du jobba extra i morgon kväll?
Jag var först lite duktig och tackade nej. Även fast det va en riktigt trevlig toppekolega som ringde. Jag vet ju precis hur surt det kan kännas att ringa person efter person och få höra nej tyvärr. Det tar tid och energi och man funderar på att själv stanna kvar bara för att lösa situationen ibland.
Så det tog emot, men jag sa tjäckt nej, jag ska ju packa, vi ska ju flytta snart och har en del att ordna. Vill njuta av min ledighet nu. jobbade ju faktiskt extra i måndags o ska jobba extra nästa vecka redan.
La på, och sen kom funderingarna. Men åhhh, vi ska ju faktiskt flytta och har gigantiska kostander som kommer upp på många plan. Behöver ju faktiskt verkligen pengarna. Och en kväll. hmm oki då. Kastar mig på telefonen och ringer tillbaka. -Skriv upp mig i morgon, jag tar det.
På det stora hela känns det ändå bra. Behöver ju faktiskt jobba extrapass, det är bra pengar och är ju ändå ledig 3 dagar sen. Det e vila det med :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar