onsdag 11 november 2009

Dags för nya steg

Senaste tiden har jag funderat rätt mycket på vad jag egentligen vill arbeta med.
När jag så idag ska hämta sonen, så kommer jag ut till baksidan på gården och möts av en liten ynklig kille som blivit puttad i sandlådan. En liten blöt kille som kryper upp i mammas famn och snyftar. Mamma vi åka hem nu.
... behöver jag ens säga hur mycket det svider till i mammaådran! Jag bara sluter in min son i min famn och säger, ja hjärtat, nu ska vi hem och mysa. Och det är egentligen det jag verkligen vill. Hitta ett arbete som är mer förenligt med mammalivet. Ett schema på vardagar, dagtid så jag får mer tid med mina barn. Just exakt vad det är för tjänst vet jag inte om det är det viktigaste. det viktigaste vad gäller ett arbete är att finna glädje och harmoni i det man arbetar med. Och där har jag verkligen på fötterna när det gäller att utala sig om arbetsglädje. Jag har arbetat med allt mellan himmel och jord. Och då menar jag det. Som några meriter kan nämnas Tullpanplockare, bokföringsassistent, kontorist, concierge/ festfixare, barnskötare, butiksbiträde inom flera olika område, försäljare, resebokare, undersköterska och numera sjuksköterska. Jag e verkligen en mångsysslare i mångt och mycket. Så jag funderar, vad är viktigast i ett arbete?
-Glädjen, goda arbetskolegor, intresse för vad man arbetar med
-Arbetstider, att det harmoniserar med ens liv. För hur mycket man än gillar sitt arbete så kommer det aldrig att kunna kompensera upp för den tid det tar ifrån din familj och dina barn. Jag vill verkligen vidare i livet nu. Jag vill ha ett intressant dagjobb.
Det råkar inte vara någon som sitter på en tjänst till övers?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar