fredag 6 november 2009

Den dagen på året

Ja så va den då här igen. Den dagen som jag aldrig lärt mig uppskatta. Den dagen då jag alltid är nedstämd och tycker det mesta går i grått. Av någon konstig anledning så är det alltid något tråkigt besked eller något negativt som händer på min födelsedag. Och inte slog det fel i år heller.
Jag har gått och trängtat efter en tjänst. En riktigt intressant tjänst. varit på inte bara en utan två intervjuer och började få upp lite hopp.
Men så idag, efter en tuff dag på jobbet så kom samtalet. Jag förstod nästan genast på hennes tonläge vart det bar hän.
Nä, jag fick inte tjänsten, den hade gått till en annan sökande. Och visst förstod jag det, hon hade meriter som jag inte har, och kunde börja omgående. Det är bara till att grattulera henne. Jag tror hon fick en toppentjänst. Men själv så kännde jag bara hur tårarna brände till och ville ut. Jag sa snabbt hejdå på jobbet, och gav mig själv lite utrymme i bilen. bara lät tårarna komma, ringde en väninna och pratade av mig. Försöker nu se frammåt istället. Imorgon e en ny dag...

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Det är bara en liten nyfikenhet. Vad var jobbet?

    Annars bättre tur i framtiden.

    SvaraRadera
  3. Men kära vän... Bättre lycka nästa gång!
    STOR kram
    Anna W på jobbet ;-)

    SvaraRadera
  4. Det va en privat klinik, estetisk hudvård. Hade suttit som handen i handsken, men men, det kommer säkert fler möjligheter.
    kramar

    SvaraRadera