torsdag 5 november 2009

Vab = magknip?

Vaknade i natt av ynkande son. Konstaterar snabbt, brännhet liten son. Jahapp, vem skall vaba nu? Okej, det är min tur. Bara att ringa jobbet. så kl 00.38 i natt började magknipet. För det är ju så, man drar sig för det där in i det längsta. Var gång man måste ringa och vaba eller sjukanmäla sig så får man samma lilla magknip. Jag vet ju att någon av mina kolegor kommer att få sätta sig och försöka få in en annan ssk till dagen nu lite snabbt på ett par timmar. Och lyckas hon/han inte så kommer en annan av mina kolegor få dra dubbelt lass idag. Man vill ju verkligen inte sätta någon i den sittsen. Men den dagen mina barn kom till världen så gjorde jag ju ett val, valet att alltid låta min familj komma först. Så nu sitter jag här hemma och myser i soffan med en liten feberhet kille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar