fredag 18 december 2009

Jasså?

Hemma med 4åring. Han e ju rätt självgående, så det går för det mesta rätt bra.

Nu ville han pyssla, en tidning och en sax kommer man ganska långt med.

Han vill ha en bakskål och en sked. Klipper tusen små bitar och lägger i bakskålen. Rör om med matskeden, vevar och vill att jag skall röra om i skålen. Jodå, mamma får röra om i skålen med bilderna av alla läckra maträtterna från buffé tidningen.

försöker i allafall engagera mig i leken med honom.

-Mmmm, vad duktig du är på att baka Lion, det ser jättegott ut. ( tar skeden och låtsas äta).

Sonen sliter ifrån mig skeden, tittar på mig som om jag är totalt dum i huvudet, skakar på huvudet och säger.

-Nej mamma! det är ingen mat, det är papper!

jahapp, där fick man för det, attans att jag aldrig lär mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar