torsdag 17 december 2009

Våga vägra julstress

Jag har löst det rätt bra i år. Några saker föll sig naturligt redan i sommras. Snubblade över en rea av dotterns favorit. Genast inhandlades två till en spotstyver av vad det annars borde kostat.
En liten shoppingdag mor o dottervis resulterade i två klappar till till barnen, samt att jag blev klar till mor och mormor min. dom vill ha ätbara saker. så tvistade till det lite och fick fina saker.
En julmiddag med fars företag mfl för någon vecka sedan, så leddes vi in på julklappssnack min ena bror och jag. Vi tittade på varandra, såg djupt i varandras ögon allvarligt, räckte varandra handslaget och sa, jupp trisslotter, du köper o jag köper, sen byter vi, vinner någon stort så delar vi.
Andra bror min önskar sig en väldigt speciell sak. jag försökte redan förra året och misslykades. Men i år, yes yes yes. En i en medlemsföreing visste om en sekreterare som tydligen eventuellt hade ett exemplar kvar långt inne i ett föråd. drog i några trådar och vips så kom den hem i brevlådan. Känner mig mycket nöjd.
Mannen blev jag ju just klar med. Han e enda som finns på nätet o läser här, så honom får jag vara mycket förtegen om, men det blev ju helt klart ett köp via teknikens vägar som levereras till mig, inget springa i butik.
Sen återstår min far. Ja herregud, vad ska jag hitta på till den mannen. Han min goa far som just hjälp oss lägga in ett nytt golv. vill ju ge honom något bra, men det e lika svårt varje år.
Förra året blev det en fiskevåg och fiskedrag, då vi har gemensamt att vi brukar åka ut med båten på sommarkvällar han och jag och fiska gös till in på sena natten.

1 kommentar:

  1. Jag blev sååååå nyfiken på vad alla fått :).
    God jul och gott nytt år!

    SvaraRadera