måndag 5 april 2010

W-T-F ???

Igår va en härligt underbar dag. inga jackor, satt ute o solade i en solstol på baksidan medans barnen lekte i sandlådan. Lion fick för första gången pröva att cykla på riktig cykel. Många varv runt gränden blev det, och sen en tur fram och tillbaka till affären, sååå stolt va han.
När vi kom fram till affären så frågade jag Lion.
-Men Lion, vad ska vi handla då?
-Jag vet inte, får se, vi kommer dit mamma.
-Okej, du väljer.
-Mamma, kyckling mamma, kyckling!

Här fick han världens chans o välja precis vad han ville, jag föreslog till o med glass. Men barnet väljer en kycklingklubba. Gav honom en chans till,
-Sen då Lion, ska vi inte handla mer.
-Jooo, yoghurt mamma.

Jahapp, där fick jag, det blev kycklingklubba, danoninoyoughurt och sen valde jag lite jordgubbar.

Men sen kommer mitt wtf. Här är man ledig, det är måndag och man har haft en underbar dag igår. Kommer upp här på morgonen o sätter sig vid datorn. Då känner jag en kall våg över ryggen, ignorerar det först, men jo, det kommer en kall vindpust till från ryggen. Vaa har luftvärmepumpen gått sönder? Vi skruvade visserligen ner temperaturen ett par grader igår eftersom våren nu kommit med stormsteg.
Vänder mig om o tittar mot luftvärmepumpen, då ser jag det i ögonvrån, det slår mot mig som en smocka i ansiktet.
WTF!?!?!
Det snör, det är alldeles vitt ute. Vad hände, vem snodde våren? Ge genast tillbaka den o ta med dig det här vita lappmöglet. huuuua ryyyys.
Stackars alla små fina tussilago jag såg i dikena igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar