tisdag 29 juni 2010

Faschionista

Man vet att man är snygg i typ allt när man drar på sig ett par gamla svarta leggings, en än äldre grå kortärmad lång skjorta, ett par dock nya sandaler med liten klack, brillorna från macken o svichar iväg till affären. på väg dit vänder sig en man i bilen om, tror han skall åka i diket som han stirrar. riktigt ser blickarna. på vägen hem korsar jag skolgården. grannflickan stannar, o säger på barns härliga ärliga vis. åhhh vad fin du är idag Ann (tack, väluppfostrad flicka )
Hemma med kassarna i gränden igen vänder sig brevbäraren om och tappar posten . hi hi.

Känslan hänger kvar kanske lite väl mycket, får i allafall mina grannar erfara.
Det va ju lite varmt, så hittade mannens gamla svarta brottarlinne. sådär lagom skönt, luftigt, slitet och går preeeeecis i linje med rumpan. så gula hippstertrosor och svart linne. så skönt o ha på sig på sin egen innergård.
Äter frukost med barnen i godan ro, tappar upp lite vatten badbaljan/hinken. Underbart. Sonen vill inte äta upp alla mackorna. så jag tänker att det är väl bara o gå o slänga den andra i soptunnan direkt. Utan en tanke på att jag nu bytt om så trippar jag glatt barfota ut i linne o trosor till soptunnan. vinkar glatt till mina grannar, hej hej! och går tillbaka.
tillbaka på innergården.... men va ..... ajdå, ja just det, hmm där fick dom en liten show dom inte bad om. ja ja.... man ser väl snygg ut i allt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar