fredag 18 juni 2010

Självklar 4åring

Ja håller som bäst på att förbereda den snart 7åriga tjejens piratkalas. i det hela ingår givetvis en skattjakt med godispåsar.
överblivet godis la jag lite snyggt i min snygga glasskål i vardagsrummet. barnen fick varsin hög med godis o skulle sen INTE röra min fina glasskål.
Dom brukar kunna lyssna och följa o fråga först innan dom tar.
men i allfall, en 4åring e en 4åring.
jag sitter i köket o pysslar. blir sedan klar. Går in i vardagsrummet. Då ligger med 4åring på golvet på en kudde, med benen i kors och ena foten lite nonchalant vinkandes i luften. Bägge händerna fulla med godis, och munnen fullt smaskande.
Jag blir lite småfull i skratt, han ser så kaxig o totalt nonchalant ut där han ligger o smaskar. han tittar på mig, flinar o innan jag hinner öppna munnen o säga något så säger han lite kaxigt, med en sån där ( du e totalt knäpp mamma ton)...
" -Mamma vad trodde du?"

Kan man annat än skratta då? Ja vad trodde jag egentligen. servera godiset i snyggaste smaskigaste skålen i bästa ta för sig nivå och tro det står kvar. nä knappast va ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar