måndag 13 december 2010

5årig logik

Om jag inte får titta på tv så välter jag dig - ja försök du bara


Jag hann först till datorn, då ska jag spela - nä det är mammas dator och du ska inte spela nu.

Puttar och sliter i mammas hår och nacke.
-Sluta, det gör ont,annar kommer jag bli arg.
- näää
- jo, sluta, jag kommer bli arg och putta bort dig annars
- näää. ( x flera)
= arg mamma puttar bort son ur knät och säger ilsket åt honom att gå in på sitt rum =
-du e dum, du puttar mig, du får inte putta mig, jag lyssnar baaaara på pappa nu. ( den har man ju inte hört förut)

suckar, och det här är bara dom senaste 5 minuterna. andas andas... lamasandning inför förlossningen, vad är det för j-la skitsnack. det är ju nu när dom är 5 som man behöver andningsövningar.. den där förlossningen var ju över på en timme eller så, det va ju rena himmelriket på en smärtskala jämfört med en envis 5åring. som ni förstår, han är minst en 11a på en 10gradig envishetsskala just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar