fredag 11 februari 2011

Dan kunde ju börjat bättre

Vaknar med en rungande huvudvärk. ja ja, det e väl snövädret.
Då säger min man som läser på nätet...-All busstrafik inställd i stockholm.
-Va??!?!? NEJ!!! jag som har tenta idag. och det är buss-tunnelbana-buss i nästan 1,5 timme innan jag är framme. Hur skall det gå.
Okej nu visade det sig att bussarna på Ekerö går lite sporadiskt. Så inte hela världen, tar jag mig bara in till stan så får jag väl gå en bit.
upp lite tidigare, men det går väl.
Snön yr ordentligt ute, ser dom gula saftblandarna blinkades genom fönstret. Och eftersom morfar och morbror kör plogen här ute så är Lion helt tokig i dessa bilar.
-Lion, om du springer o tittar i vardagsrummsfönstret så ser du nog morfar eller morbror nu.
Lion pinnar iväg som en liten ivrig vessla.
-Mamma... jag ser plogen, och brandbilen.
-Va???
-Ja brandbilen är där ute.
-Nä men det är nog lastbilen du ser.
-Nä det ÄR brandbilen. Dom ska nog släcka bilen som ryker
-VA???? vad ser han egentligen?
Blir nyfiken och måste ju gå och titta, jag menar, vad brinner i den här stormen.
Tittar ut och vad ser  jag. Jo, plogbilen, två brandbilar och en bil som mycket riktigt står och ryker ordentligt utanför fönstret.
Jahapp, härliga morgon, stackars någon, dom hade nog en värre morgon. Bara se till o skrapa ihop sig själv o försöka komma iväg till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar