fredag 11 februari 2011

Välkommen hem!

Vägen till skolan idag var allt annat än lätt. Men tack vara att man gav sig ut i god tid, så hann jag i allafall till tentan, ska inte klaga.
Tentan i sig gick över förväntan bra känndes det som. Så inte heller där lägger jag några klagomål.
Trotsa allt, det är ju bara lite naturligt väder här i sverige.
Aja, en promenad från skolan till tunnelbanan eftersom det inte går några bussar kan man ju ta. Tunnelbanan till brommaplan. och sen en buss hem... trodde jag.
När jag kommer till brommaplan möts jag av en svart busstavla. SAMTLIGA bussar inställda. Jahapp. Taxijakten börjar.. E det ens lönt o försöka ringa?
Ringer min man som gör ett försök via internet, men även deras internetbokning är överbelastad.
Slår en pling till Taxi Ekerö och kommer fram på någon minut. 5 minuter senare har jag en Taxi. Så skönt. Vilken lättnad när den stora mercan körde fram. Ahhh en stor bil med bra däck. Oddsen ökade genast gör att komma hem i drägligt skick.
Men vilken resa. Jag ska verkligen inte skylla på taxin eller chauffören. Han gjorde så gott han kunde, men vädret var verkligen emot oss.
Frn skå mot törnby var vägen blockerad, så det blev till att åka runt. Hela vägen var igenblåst, vi fick krypköra runt och tillsammans försöka lista ut vart vägen gick.
Men som ni förstår, Hem kom jag, men det tog sin lilla tid. Tack o lov för lokala bolag som i allafall känner till vägarna här ute.
Och hem kom jag, till ett underbart vinterland... eller vad säger man... välkommen hem, dags o skotta *S*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar