onsdag 16 mars 2011

En bra dag

Idag är en sån där dag då jag bara bestämt att det här SKA BLI EN BRA DAG!

vägrar bli sur.

I gårkväll så kom sonen inrusande. mamma mamma (jämfotahoppandes) väckarklockan skall säga (upp o hoppa).
Han har en talande väckarklocka, så jag hjälpte honom ställa in och ställa väckarklockan där han ville ha den.
I morse när den ringde väcktes jag av ett.

-uuuähhhh, dumma väckarklocka, den skall vara tyst (avgrundsvrål), hulkande, gråtande. dumma dumma, mamma du ska stänga av den.... ja ett riktigt härligt pre 6årstrots ilsket utbrott på den dumma dumma väckarklockan.

Jag valde o vända mig i sängen o tänkte, aja, han får faktiskt lugna ner sig själv. det där tänker jag inte gå in i nu. Det här SKA bli en bra dag.

Episoden gav sig så småningom och dagen har fortsatt rätt hyfsat. solen skiner, har skrivit av virkbeskrivningen och skall försöka handla lite garn innan jag ska till tandläkaren... sa jag att det här SKA bli en bra dag ändå.. tänker positiva tankar.. Jag och tandläkaren är nämligen en sällsynt företeelse då jag hellre föder barn än går till tandläkaren. och räknar jag efter så har jag nog fött barn oftare dom senaste åren än gått till tandläkaren just pga den här tandläkarskräcken... men men... det här SKA bli en bra dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar