lördag 19 mars 2011

Namn då?

Pojknamn är minst  10 gånger svårare att hitta än flicknamn.
I allafall i min åsikt.
Tre krav sätter jag på ett pojknamn. Kort, Internationellt gångbart, och ha en vacker betydelse.
Ja det va den korta kravlistan, men om ni visste hur många namn jag tittat på och förkastat så inser man snabbt att kravlistan egentligen är en oändlighet längre.
Sitter just nu o kollar på en namnsida med namn från världens alla hörn. Just nu slängde den fram
Indrabhuti som förslag... känns inte särskilt pricksäkert, fortsätter leta...

2 kommentarer:

  1. Håller med dig om att pojknamn är betyydligt svårare! Vi hade jätteproblem när jag väntade vår son, men enades till slut om Elliot (lagom ovanligt, internationellt ovch så såg han ut som en sådan *flin*)

    Tjejnman har jag fortfarande hundrtals av, men gara för det så kommer jag säkert aldrig få en dotter ;D

    SvaraRadera
  2. Elliot e ett riktigt fint namn. Förstår att ni föll för det. Särskilt om han passade i namnet.

    SvaraRadera