måndag 23 maj 2011

Dagens barn.....

Känner mig gammal och gaggig, har uppenbart inte hängt med alls.

Dottern 7 (snart 8år) fick med sig bästa kompisen hem idag.
Dom fick välja helt fritt vad dom ville ha för middag.
VÅFFLOR!!!! skriker dom i kör och skrattar.
Okej, inte mig emot.
Fram med dubbeljärnet och massa olika tillbehör.
sen gör jag två skålar med tomat, gurka och morotsstavar.
Tänker att lite nyttigt kan dom ju få i sig. Och säger lite mammalikt att det är bra om dom tar åtminstonde två grönsaker/ våffla dom äter.
Jo men tjena. det slog ju bakut dethär.
Efter EN!!! våffla var hävdar tjejjerna att dom är mätta. och ber sen att få med sig grönsaksskålarna och sitter och äter sig mätta på två skålar grönsaker.
Jahapp. här sitter jag med typ 16 våfflor eller nått och funderar vad jag skall göra med dom. Medans tjejjerna (och lillebror som naturligtvis ville göra som tjejjerna) sitter utomhus och smaskar på varsin isglass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar