söndag 8 maj 2011

En lugn lång dag

Vad fyller man en lördag med när man måste ta det lugnt. Jo antagligen på tok för mycket.
Först ringer någon och informerar om att man bor i princip brevid en loppmarknad mmed full fart.. Ja ja, jag får väl gå förbi och titta läget då. några meter kan man väl ta sig.
Det slutade upp med något så avancerat som en korv med bröd till sonen och ett litet plasttåg. Sen kännde jag snabbt, nä, jag orkar faktiskt inte. Har ingen lust alls. Vill bara hem och lägga mig och ta det lungt.
Men inte var dagen över för det. Ligga på sofflocket är ju ungefär det värsta jag vet, fasten jag verkligen borde.
Barnen hade blivit lovade ett besök på museum. och deras pappa höll löftet. Jag kunde inte låta bli att vagga med. Så medans dom sprang runt o tittade det ena o andra så vaggade jag i sakta med i min egen takt. Det gick väl sådär får jag erkänna. Även om det är få ställen som är lugnare än ett museum en solig dag. Och även om jag bara behövde vagga lite i egen takt. Så va det för mycket. så när vi kom hem insåg jag, det va sängläge som gällde. Och från mitt på dagen tid till läggdags så var det en enda sak jag hade att roa mig med. Tentaplugg liggande platt på rygg.
Tråkigt i dubbel bemärkelse. Men varken, rygg, bäcken eller sammandragningar hade andra planer för mig.
Varför skall man vara så in i bomben envis för? Att jag aldrig lär mig.

2 kommentarer:

  1. Du vännen, du MÅSTE verkligen lyssna på din kropp och göra som den säger åt dig, TA DET LUGNT!!!
    Det är ingen som tackar dig för att du gör mer än du orkar och klarar av.
    Ta det lugnt nu <3
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack. Jo jag vet ju,,, men det e den där envisheten och otåligheten. Idag har jag i allafall bättrat mig och ägnat större delen av första halvan i en hammock och solstol och andra halvan i sängen med böckerna inför tentan.
    Så jag tog igen det lite idag och i morgon är planen densamma. plugga plugga....
    Kramar

    SvaraRadera